כדי שיישאר יותר לבזבוזים – כל ההוצאות הכרוכות בחופשה בסיני

מתכננים חופשה בסיני? אתם הולכים ליהנות מחופשה מיוחדת וזולה מאוד. אבל גם במקרה הזה, חשוב להיערך להוצאות הנלוות.

חשוב לדעת: לירה מצרית שווה כיום לכ-20 אגורות, כלומר – 100 לירות מצריות שוות ל-20 ₪. כמובן שיחס ההמרה הוא תמיד לרעתנו ובפועל נקבל עבור השקלים יחס שהוא יותר לכיוון 4:1 (כלומר – 20 ₪ יתנו לנו בזמן ההמרה קצת יותר מ-80 לירות). לכן מומלץ מאוד לקחת איתכם דולרים ולהמיר אותם במעבר הגבול המצרי.

 

ביטוח נסיעות לסיני

ביטוח נסיעות הוא משהו שתמיד כדאי לעשות. במידה ואתם לא מתכננים לצלול, לעשות טראקים או לעשות ספורט אקסטרים בסיני, ביטוח הנסיעות לסיני הוא אפסי ויעלה לכם שקלים בודדים לכמה ימים. כיסוי לפעילויות הנ"ל יעלה לכם כמה עשרות שקלים ואם אתם לוקחים איתכם חפצים יקרי ערך ורוצים לבטח אותם, זה יעלה את עלות הביטוח בעוד כמה שקלים ליום.

 

נסיעות למעבר הגבול

כדי להגיע למעבר הגבול בטאבה, תצטרכו להגיע קודם כל לאילת. יש מספר דרכי הגעה וכל אחת מהן כרוכה בהוצאה אחרת:

 

  • טיסה – האפשרות המהירה ביותר היא גם היקרה ביותר. טיסות לשדה התעופה רמון יוצאות מנתב"ג ומחיפה, ומחירן משתנה בהתאם לעונה ונע בדרך כלל בין 100 ₪ ל-400 ₪ לכיוון אחד, בהתאם לעונה. משדה התעופה רמון תוכלו לקחת את קו 50 של אגד למעבר הגבול בעלות של כמה שקלים בודדים, או מונית שתעלה לכם בסביבות 150-120 ₪.

 

  • אוטובוס – נסיעה באוטובוס לאילת אולי תיקח יותר זמן, אך תחסוך לכם הרבה כסף. כרטיס לכיוון אחד מחיפה, נתניה, תל אביב וירושלים יעלה לכם 70 ₪ ומבאר שבע 51.5 ₪. כרטיס הלוך-חזור מאזור חיפה והמרכז בהזמנה מראש יעלה לכם 112 ₪, ומבאר שבע 82 ₪ בסך הכול.

 

  • מהתחנה המרכזית באילת תוכלו לקחת מונית למעבר הגבול (בסביבות 50 ₪) או אוטובוס (קו 15) שיעלה לכם 4.9 ₪. שימו לב שהאוטובוס עובר דרך בעיר ודרך המלונות ולכן הנסיעה ארוכה יותר מאשר נסיעה במונית.

 

  • רכב – אם הטיסה היא הדרך המהירה ביותר והאוטובוס הוא הדרך הזולה ביותר, הרכב הוא ללא ספק הדרך הנוחה ביותר, שמאפשרת לכם לשכוח מהמזוודות ומהתיקים שלכם עד לרגע שתגיעו למחוז חפצכם (בלי להזכיר הפסקות פיפי מתי שרוצים והאפשרות לא להיות תלויים בשעת טיסה או עלייה לאוטובוס). אם זכיתם ברכב עם דלקן, הנסיעה לא תעלה לכם כלום, אבל אם אתם משלמים על דלק, זה כבר עניין של כמה מאות שקלים לכל כיוון, תלוי ברכב ובהרכב הנוסעים. אם אתם נוסעים לבד או כזוג, מומלץ לקחת טרמפיסטים שיתחלקו איתכם בהוצאות.

 

  • מעבר עם רכב לסיני – גם זו אופציה נוחה מאוד, שכרוכה בסך הכול בעיכוב של שעה במעבר הגבול, 22 ₪ עבור תרגום רישיון בצד הישראלי ו-695 לירות מצריות בצד המצרי. הדלק בסיני זול כמעט פי 4 מאשר בישראל ולכן מומלץ להגיע למעבר הגבול עם מיכל כמעט מרוקן ולמלא אותו בסיני בכניסה אליה וביציאה ממנה.

 

אגרת מעבר בצד הישראלי ובצד המצרי

עלות אגרת המעבר נכון לחודש נובמבר 2019 היא 102 ₪. אם תשלמו אותה במזומן במעבר הגבול, תצטרכו להוסיף עוד 5 ₪ עמלה. תוכלו לשלם את האגרה מראש באתר "מילגם" או בסניף הדואר הקרוב אליכם וכך לחסוך את העמלה ואת התור לתשלום במעבר הגבול.

 

אחרי שתחצו את הגבול לצד המצרי, תתבקשו לשלם אגרת מעבר בסך 400 לירות מצריות, אלא אם כן אתם שוהים באחד משלושת בתי המלון הצמודים למעבר הגבול (טאבה הוטל, מובנפיק וטאבה סנדס) ואז לא תצטרכו לשלם את האגרה בצד המצרי. אם אתם שוהים באחד מבתי המלון הנ"ל, אף תקבלו החזר על אגרת המעבר בחזרה לישראל, בהצגת אישור תשלום עבור השהייה המלון ואישור תשלום על אגרת המעבר.

חושה

מוניות

אם אתם נכנסים בלי רכב לסיני, צורת ההתניידות העיקרית שלכם תהיה במוניות. החדשות הטובות הן שנסיעות במוניות הן זולות להפליא, וגם נסיעה של שעתיים תעלה לכם פחות מ-100 ₪. מחיר הנסיעה ממעבר הגבול ובחזור אליו תלוי במקום בו אתם מתארחים ובסוג המונית. מהגבול אתם יכולים לנסוע במונית רגילה (ספיישל מה שנקרא), או במונית גדולה ל-14 נוסעים, מה שיכול להוזיל מאוד את עלות הנסיעה.

 

להלן פירוט המחירים ליעדים ממעבר הגבול או מהם בחזרה. שימו לב כי המחירים משתנים מעונה לעונה ובזמן החגים יהיו גבוהים יותר.

 

מתחם טאבה הייטס:

  • מחיר למונית עד 3 אנשים + נהג: 250 לירות לנסיעה
  • מחיר לאדם במונית עד 14 אנשים: 50-40 לירות

 

ביר סוויר עד ראס א-שטן (כולל כל החופים שבדרך):

  • מחיר למונית עד 3 אנשים + נהג: 500-400 לירות
  • מחיר לאדם במונית עד 14 אנשים: 70-60 לירות

 

נואיבה וטרבין:

  • מחיר למונית עד 3 אנשים + נהג: 600-500 לירות
  • מחיר לאדם במונית עד 14 אנשים: 100 לירות

 

דהב:

  • מחיר למונית עד 3 אנשים + נהג: 1,000-850 לירות
  • מחיר לאדם במונית עד 14 אנשים: 180-150 לי"מ

 

שארם א-שייח', ראס מוחמד וסנטה קתרינה:

  • מחיר למונית עד 3 אנשים + נהג: 1,300-900 לירות

 

לינה בסיני

סיני מציעה מספר אפשרויות לינה – במתחמי חושות, בריזורטים, בבתי מלון ועוד. גם כאן המחירים זולים מאוד ביחס למדינות אחרות, סיבה מרכזית לפופולריות שלה, ולינה של 3 ימים יכולה להסתכם בכמה מאות שקלים בלבד, תלוי היכן תשנו.

 

עלויות לינה בחושות – לינה בחושה בסיסית כולל ארוחת בוקר יכולה לעלות לכם 60-40 ₪ ללילה, בעוד שלינה בחושה משודרגת או בבונגלוס (חדרי אירוח ליד הים) תעלה לכם 120-70 ₪, בהתאם לעונה. קמפים (מתחמי האירוח על החופים) רבים מציעים דילים של לינה בחושה ו-2 ארוחות במחיר של 100-70 ₪.

 

עלויות לינה במלונות – כאן העלות נגזרת גם ממיקום בתי המלון. בתי מלון בטאבה הם יקרים יותר בהשוואה לבתי המלון בנואיבה או בדהב, ולילה במלון 4 כוכבים יתחיל ב-150 ₪ לחדר זוגי בעונה הלא מתויירת, ויגיע ל-300 ₪ בעונות החמות. במלונות 5 כוכבים המחיר יעלה כבר ל-250 ₪ ללילה לעונה הלא מתויירת, ויגיע גם ל-400 ₪ ללילה בעונות החמות.

 

בנואיבה מחיר ללילה נע בין 120 ₪ ל-200 ₪ לחדר זוגי, ובדהב תוכלו למצוא חדר זוגי בריזורט 4 כוכבים מפנק בעלות שנעה בין 200 ₪ ל-350 ₪, בהתאם לעונה.

 

בשארם א-שייח יש מגוון רחב של מלונות, הכולל גם מלונות יוקרה מפוארים שלילה בהם מתחיל ב-500 ₪ ויכול להגיע גם ל-1,000 ₪ ויותר, אם החלטתם להתארח בסוויטה יוקרתית.

 

אוכל בסיני

אם אתם לנים בחושות, תוכלו ליהנות מארוחה מלאה הכוללת מנה בשרית ותוספות במחיר של 150-100 לירות מצריות (40-25 ₪) ואם בא לכם להתפנק על פיצה, פאנקייק, חומוס וכו', תיפרדו מכמה עשרות לירות בלבד. שתייה קלה תעלה לכם 20 לירות לפחית ובקבוק מים גדול יעלה לכם לרוב 10 לירות.

 

גם במסעדות בסיני המחירים זולים ומשתלמים מאוד ביחס לתמורה, וארוחה ממוצעת שכוללת מנה ראשונה, מנה עיקרית, קינוח, שתייה קלה ותה/קפה תעלה לכם 350-250 לירות ברוב המקומות.

 

אם אתם לנים באחד מבתי המלון בסיני, מומלץ מאוד לברר מה עלות דיל הכול-כלול או של ארוחה נוספת ביום. לרוב מדובר בתוספת של כמה עשרות שקלים לארוחה או של כמה מאות שקלים לחופשה כולה עבור דיל הכול-כלול, שיכולים להיות מאוד משתלמים עבורכם.

 

הוצאות נוספות

האטרקציות בסיני כוללות צלילות, טיולים מודרכים, טיולי טרקטורונים או ג'יפים, רכיבה על גמלים, גלישת רוח ועוד. ההוצאות האלה כמובן מוסיפות לעלות הטיול אבל גם כאן לא מדובר בהוצאות גדולות ואם בא לכם לחוות משהו יוצא דופן וליהנות מהנופים המשגעים של סיני מעל או מתחת למים, העלות הנוספת תהיה שווה כל שקל.

תוכן עניינים
מצאתם את הכתבה שימושית?
שתפו בקליק!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו