עשרת הדברות של כל מטייל חכם

דיל מצאתם? מזוודה ארזתם? ביטוח יצרתם? כדי שלא תלכו לאיבוד בים ההכנות לטיול המתקרב, הנה עשרת דברי החובה שתצטרכו לבצע לפני שתצטלמו על המסוע בנתב"ג:

 

ביטוח, ביטוח, ביטוח

נו, בסדר. סך הכל שלושה ימים בברצלונה. או ברלין. אבל ביטוח נסיעות הוא כנראה הדבר הקריטי ביותר לביצוע לפני כל טיסה לחו"ל, כי איש לא יודע מה צופן לו המפגש במדינה שונה. זכרו לכלול בביטוח שלכם כל אלמנט שיכסה את אופי הטיול, מביטוח אתגרי וביטוח כבודה, ביטוח ועד כיסוי מלא לאשפוזים, טיפולים, חילוץ ותרופות.

 

אישור יציאה מהארץ

עובדי נמל התעופה ישמחו לספר לכם על מאות מקרים מידי יום שבהם אנשים מתבשרים שהם אינם יכולים לטוס, משום שקיימים להם חוב, תביעה, פסק דין או הליך משפטי כלשהו. יום לפני הטיסה התקשרו למשטרת הגבולות וודאו שאין דבר שמונע מכם לטוס. המענה מהיר וזה עדיף על פני מבוכה איומה ואבדן כספי עצום בשדה.

 

חיסונים ונהנים

טוב, זה לא באמת החלק המהנה בנסיעה שלכם למזרח או דרוממריקה, אבל אין חשוב ממנו כשמבקרים במדינה אקזוטית שכזו, שיש בה חרקים מוזרים, מחלות מלחיצות וכל מיני תופעות רפואיות שלמזלנו לא מוכרות בארץ הקודש. בררו מול הקופה מהם החיסונים הנדרשים בהתאם ליעד ומתי יש לבצע אותם. לעתים תתבקשו להתחסן בשלבים, לאורך כמה חודשים לפני הטיול.

 

סופגים אינפורמציה

זה נפלא שאתם טסים לתור את מונגוליה בספונטניות מדהימה, או שקבעתם לכם מסע קסום ועצמאי בבאלי. אבל מה באמת אתם יודעים על המקומות הללו? מהי השפה? מהם המנהגים? המאכלים? תרבות הנהיגה? לא מזיק אף פעם לדעת קצת יותר לגבי יעד הטיסה הרלוונטי וככל שתלמדו לגביו יותר ומראש – כך הטיול שלכם יהיה איכותי ומהנה יותר.

איש עושה חיסון

 

גיבוי למסמכים

תנו להורים, לאחים, לחבר, לקולגה את צילומי הדרכון, כרטיסי האשראי, פנקס החיסונים, פוליסת הביטוח, רישיון הנהיגה וכד'. לא תאמינו כמה פעמים הדבר יציל אתכם מפני מכשולים ומחסומים בירוקרטיים ויתברר כגלגל הצלה קריטי.

 

טלפונים חשובים

כמה ימים לפני הטיסה זה הזמן להתחיל להכניס לנייד את מספרי הטלפון של השגרירויות והקונסוליות, מוקדי החירום של חברות האשראי, המספר של חברת התעופה וכל המלונות שתשהו בהם.

 

אוספים אישורי הזמנה

הגעתם למלון בשעה טובה והנה כבר שעה שאתם מחפשים את האישור מבוקינג. ארגנו בקובץ מסודר (עדיף בדרייב) את כרטיסי הטיסות, אישורי ההזמנה, פירוט השכרת הרכב כך שתוכלו לשלוף אותם בעת הצורך.

 

אורזים דברים חשובים

זה בסדר שרציתם לקנות הכל בקוואסן, או בפרימרק. אבל ציוד אישי וחיוני שאין סיבה לרכוש מחדש, ושנוח לכם להשתמש בו אין שום סיבה להשאיר מאחור. קחו איתכם תכולה חשובה, מצילה, נוחה ובטוחה והותירו את השופינג פנוי לדברים כיפיים ובלתי הכרחיים לקיום.

 

מבקרים בצ'יינג'

זה הזמן לעבור (או להשתדרג) למטבע המקומי ובדרך כלל רצוי להחליפו בארץ, מאשר להסתמך על עסקנים מקומיים שנהנים להפעיל מלכודות תיירים. קחו את הסכום שהקצבתם ותרגמו אותו למטבע המקומי, אך דאגו להותיר קצת מרשרשים בשקלים לביקור בדיוטי, להגעה לשדה וגם לחזרה ממנו הביתה.

 

תאמו ציפיות

טיסה עם חברים או מכרים שלא טסתם איתם בעבר יכולה להיות הצלחה מסחררת, אבל יכולה גם לקלקל לא מעט ביחסים. החברה לא תנוח עד שתעבור בכל חנויות הנעליים, החבר לא מעוניין לרדת לגלוש בחוף, הם מעדיפים את המסעדה הזו והאלה מתעקשים לנסוע במקום ללכת ברגל. בררו שאתם חושבים דומה לגבי ההתנהלות וקבעו לכם כללים למצבי חירום חבריים. זה יהפוך את הטיול שלכם לקליל, זורם והכי חשוב –חווייתי ומהנה, כמו שציפיתם!

תוכן עניינים
מצאתם את הכתבה שימושית?
שתפו בקליק!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו