מחופשות ומותרות ועד נכסים וחובות: כל מה שכדאי לכלול בהסכם הממון!

החשיבות שבחתימה על הסכם ממון ידועה לרבים מאתנו. שכן, הנושא מדובר רבות בתקופה האחרונה, לאחר שהתגלה שמספר הזוגות המתגרשים עולה מידי שנה. עובדה זו הובילה אותנו לכתוב את המאמר הנוכחי, כדי להציג את הדברים שכדאי לכלול בהסכם החשוב. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתחתמו על ההסכם שיכיל את כל הפרטים החיוניים עבורכם.

 

הדבר הראשון – חופשה

מעטים הם הזוגות שמכירים באפשרות להקים קרן חופשות נפרדת. מדובר בעצם ביצירת חיסכון או קרן שיהיו מיועדות לחופשות בלבד. בני הזוג יכולים לקבוע בעת החתימה על הסכם הממון את הסכום שהם ירצו להקצות עבור החיסכון המדובר. מומלץ לעגן את הנושא בהסכם במיוחד אם אתם מתכננים לצאת לחופשות בתדירות גבוהה.

כל מה שכדאי לכלול בהסכם הממון!

הדבר השני – חובות

סביר להניח שהכותרת שלעיל העלתה בכם תהיה שנוגעת להתנהלות נכונה עם חובות בכל הנוגע להסכם ממון. אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא לבד. פניות רבות שהגיעו למערכת שלנו עסקו בשאלה: איך הסכם ממון מגן מפני חובות בין בני הזוג? אנחנו כאן כדי להבהיר שניתן יהיה לכתוב את תנאי ההחזר של החוב בהסכם הממון. כך יתאפשר להימנע מאי הבנות או ממחלוקות בהמשך הדרך.

 

הדבר השלישי – נכסים מסוגים שונים

יש שורה ארוכה של נכסים שצריכים להיכנס להסכם הממון שלכם. מי שלא מכירים בתחום מקרוב, עשויים לחשוב שהנכסים הללו כוללים רכבים פרטיים ודירות, אך האמת היא שזהו רק קצה הקרחון. שכן, המושג "נכסים" כולל תחתיו כל מיני קטגוריות, לדוגמא:

  • משכנתאות והלוואות
  • ציוד מתקדם (כלי עבודה וכו')
  • מלאי של סחורה (במידה ומדובר בבני זוג שמחזיקים בעסק)
  • השקעות מסוגים שונים: ניירות ערך, אג"ח ועוד
  • מזומנים ומטבעות וירטואליים

 

כך תחתמו על הסכם ממון שיותאם לכם באופן אישי

חשוב שתדעו שאתם יכולים לחתום על הסכם ממון שירכז את כל הדברים שחשובים לכם. כדי שזה יקרה, עליכם לפנות לעורך דין שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • מקצועי
  • אדיב
  • קשוב

עורך דין שכזה ישוחח עמכם תחילה, במטרה להכיר בכם ובהתנהלות היום יומית שלכם. כך יתאפשר לו להכין רשימה מסודרת שתכיל את כל הדברים שמתאימים לכם באופן אישי. מדובר בתהליך חיוני שיבטיח לכם שקט נפשי, כך שחשוב ליישם אותו בהקדם. אם אינכם מכירים בעורך דין שכזה, תוכלו לערוך בירור ברחבי הרשת שיאפשר לקרוא חוות דעת שמרכזות מידע מקצועי בנושא.

 

מילים אחרונות לסיום

הסכם ממון צריך לכלול את כל הדברים שקיימים בחזקת בני הזוג. מאמר זה הציג בפניכם את הדברים הנפוצים ביותר שצריכים להיכלל בהסכם, כך שכעת נותר לכם רק לפנות לקבלת ייעוץ משפטי שיאפשר לעגן את הדברים שברשותכם בהתאם לקבוע בחוק. נאחל בהזדמנות זו שתמיד תקראו מאמרים מקצועיים שיובילו להחלטות נכונות.

הסכם ממון

תוכן עניינים
מצאתם את הכתבה שימושית?
שתפו בקליק!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו