פעילויות מגניבות בצפון הארץ – תיבול לטיול המושלם

צפון ישראל הוא אזור מלא באטרקציות לכל הגילאים.

כאשר מתכננים טיול לצפון, מעבר לטיולים רגליים ונסיעה לנקודות חן ומסעדות טובות, חשוב מאוד לשלב פעילויות ואטרקציות שיתבלו את הטיול, ויהפכו אותו לחוויה בלתי נשכחת.

יש מבחר עצום של אטרקציות לכל הגילאים בצפון, כאשר כל מה שנותר לכם הוא לבחור.

במאמר זה נסקור כמה מהאטרקציות המובילות והאיכותיות ביותר.

 

סיור בין יקבים

ענבי יין דורשים תנאי אקלים ייחודיים, אשר בלעדיהם טעמו של היין לא יכול להתעלות. התנאי הראשון ליין איכותי, הוא חורף קר. מנות הקור העז בחורף של הצפון, מאפשרות לגפנים לייצר ענבים בעלי טעם עז ומרוכז יותר. לצד החורף הקר, חשוב מאוד שענבי יין לא יקבלו מים לקראת הבציר, כך שהענבים ישמרו על טעם עז שלא ידולל בנפח מים גבוה. התנאים הללו הם בדיוק התנאים בצפון הארץ וברמת הגולן, ואכן פורחים באזור בשנים האחרונות שפע קרמים ויקבים. כדאי מאוד לשלב במהלך הטיול שלכם ביקור באחד היקבים, סיור וטעימה מהתוצרת המקומית. במידה ויש לכם די זמן ועניין בתחום, כדאי מאוד לתכנן מסלול יומי נעים ויפה בין היקבים השונים, ולרכוש יין איכותי לכל השנה. לפרטים נוספים מומלץ להיכנס לאתר של יקבי הגולן, המציעים חוויה מושלמת https://www.golanwines.co.il.

 

פארק חבלים אתגרי

ישראלים רבים החלו לפקוד בשנים האחרונות פארקים ענקיים המכילים מסלולי חבלים בין צמרות העצים. כך, אתרים כמו היער השחור בגרמניה מושכים בכל שנה אלפי מבקרים. חשוב לדעת, שניתן לקבל חוויה דומה גם בטיול בצפון הארץ. אמנם אין תחליף לעצי הענק של יערות אירופה, ולמרחבים העצומים, אך תגלו שחלק מהפארקים בארץ יהיו אתגר גם לילדים ומבוגרים עם ניסיון בתחום. ביקור בפארק חבלים כולל קבלת ציוד הגנה, רתמה ייעודית וחבלי סנפלינג, והדרכה קצרה. ברוב הפארקים בצפון לצד מסלולי החבלים ברמות הקושי השונות, ניתן למצוא אטרקציות נוספות כמו קירות טיפוס, אומגות ועוד. פארק חבלים הוא אטרקציה מיוחדת, מאחר והיא מאפשרת לבני המשפחה להכיר טוב יותר זה את זה, להתמודד ביחד עם אתגרים ופחדים, ולהצליח בכך.

 

קטיף עצמי של פירות העונה

אין דבר שיותר מייצג את אזור צפון ישראל מאשר הגידולים החקלאיים. היום, החקלאים בצפון כבר מזמן לא מסתפקים בגידולים סטנדרטיים כמו חיטה וירקות, וניתן היום למצוא מגוון עצום של פירות וטעמים. חלק גדול מהמגדלים, פותחים חלק מהחלקות במטעים שלהם לצורכי קטיף עצמי. התשלום הראשוני בכניסה, מקנה לכם את הזכות להיכנס אל שטח המטע, ולאכול ככל שתוכלו מהעצים. בתמורה לתשלום נוסף על פי משקל, תוכלו לקבל אריזות פלסטיק, ולקטוף בעצמכם את הפירות שתיקחו הביתה. מדובר בפעילות נהדרת, אשר מעבר לטעמים הנהדרים של האוכמניות, הליצ'י, הפסיפלורה והדובדבנים, מלמדת את הילדים שיעור חשוב על העבודה שנדרשת כדי לגדל את המזון שהם אוכלים.

 

מטפס מקצועי

תוכן עניינים
מצאתם את הכתבה שימושית?
שתפו בקליק!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו