הכל על סדנאות ODT למורים

אם אתם מנהלים של מוסד חינוכי או צוות חינוכי, אתם ודאי מכירים בחשיבות של שבירת השגרה עבור הצוות. בין אם מדובר על צוות של מורים או של גננות, השגרה היום יומית במוסד החינוכי יכולה להיות שוחקת, הן מבחינת התלמידים והן מבחינת המורים.

כאשר מדובר על מורים, הם בדרך כלל מלמדים את אותו החומר במשך מספר שנים ברציפות, מה שפוגע ביכולת החשיבה היצירתית שלהם. באמצעות סדנאות ODT, אפשר לשפר את היכולת הזאת בקרב צוותי ההוראה כדי להבטיח עבור התלמידים למידה משמעותית.

 

אז מה זה ODT?

ODT אלו ראשי תיבות של הצירוף out door training, כלומר אימון המתבצע תחת כיפת השמיים, ולא בין כותלי 4 קירות הכיתה או חדר המורים. מדובר על שבירת שגרה הנחוצה במיוחד לצוות החינוכי, שבדרך כלל משווע לפעילויות שוברות שגרה ולעשייה של כיף, בנוסף לשיפור ההכשרה שלו.

למה הסדנאות חשובות במיוחד למורים?

לא כולם מכירים בכך, אבל מורים הם דמויות מנהיגותיות מהחשובות בחברה שלנו. אנחנו מפקידים את שלומם וביטחונם של הילדים שלנו בידיהם של המורים שלהם לאורך רוב שעות היום לאורך רוב השנה. המורים הם אלו שקובעים בעבור הילדים את אופני הלמידה, ועל כן הם מנהיגים אותם ומובילים אותם בדרכם בבית הספר.

הסדנאות שמות דגש מיוחד על פיתוח מנהיגות בריאה בקרב המשתתפים. על כן, חשוב מאוד שהמורים בצוות שלכם יעברו את הסדנא, כך יתפתחו אצלם יכולות חשובות, שייתכן שנשחקו עם הזמן ועם שגרת העבודה.

 

שיפור יכולת העבודה בקבוצה

סדנאות למורים חשובות משום שהן תורמות בהפיכת כלל עובדי ההוראה לצוות אורגני שיודע לעבוד יחדיו בשיתוף פעולה, ומערערות את השגרה היום יומית שעלולה לייצר מצב של קובץ אינדיבידואלים שאמנם עובד באותו מתחם, אבל בשיתוף פעולה מצומצם במיוחד.

חשוב מאוד שהצוות יעבוד בשיתוף פעולה כדי למקסם את היכולות של כל אחד ואחד, וכדי שהשלם יהיה גדול מסך כל חלקיו. הצוות שלכם יכול לעשות דברים גדולים ביחד, והסדנא תאפשר זאת על ידי שיפור יכולת ההקשבה וההבנה הבין אישית של המורים, הן אחד כלפי השני, והן בין המורים לתלמידים.

שיפור תחושת הגיבוש

מורים, כמו כל בני האדם, הם יצורים חברתיים. הם ניזונים במיוחד מפעילויות חברתיות, ומתחושת השייכות שלהם לקבוצה. היינו רוצים שכל אחד ואחד מאנשי הצוות שלנו ירגיש שהוא מחובר לקבוצה, שיש לו את היכולת לפנות אל חברי הקבוצה כדי להתייעץ, לבקש עזרה, או אפילו סתם כדי לשוחח על נושאי עניין כאלה ואחרים. סדנאות למורים משפרות את תחושת הגיבוש, ומחזקות את תחושת השייכות לצוות.

 

רכישת ידע על פעילויות שוברות שגרה

המורים שעוברים את הסדנאות השונו יכולים להעביר את הסדנא גם לתלמידים שלהם במהלך שיעורי החינוך וכך להעביר כלים לתלמידים.

תוכן עניינים
מצאתם את הכתבה שימושית?
שתפו בקליק!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו