הטרדה מינית בצבא – מה ניתן לעשות?

כל סוג של הטרדה מינית מחייבת טיפול משפטי מקיף, הולם, רציני, ראוי ומקצועי. במאמר הבא נסביר מה עושים אם עוברים הטרדה מינית בצבא ולמה חשוב מאוד לפנות רק אל עורך דין שמתמחה ספציפית בתחום הזה מקרים שונים של הטרדה מינית בצבא חוזרים על עצמם ומשפיעים לרעה על איכות החיים של גברים ונשים בכל הגילאים.

אם בעבר עוד התקיים קשר שתיקה מסוים סביב אירועים שונים של הטרדה מינית בצבא וגם הנפגעים עצמם לא תמיד ידעו שהם עברו אירוע כזה, הרי שכיום כבר ניתן וצריך לפעול מהר ובנחישות על מנת להפסיק את התופעה.

 

הכי חשוב – לפנות לעורך דין

הדבר הראשון והחשוב ביותר שאותו צריך לעשות אם עוברים הטרדה מינית בצבא הוא לפנות אל עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו. באמצעות עו"ד דורון ויינרייך – משרד עורכי דין המתמחה בהטרדות מיניות, ניתן לפעול בצורה מסודרת כדי לאסוף עדויות, לגבש ממצאים, לבסס טיעונים, להראות דוגמאות, לנסח הסברים ועוד. בכל אחד מהמקרים האלה, התפקיד של עורך הדין הוא לקחת על עצמו את הטיפול המשפטי ולוודא שהוא יהיה כמה שיותר מקיף, הולם, רציני, ראוי וכמובן מקצועי.

 

למה צריך שעורך הדין יהיה מומחה בתחום של הטרדה מינית בצבא?

התייעצות עם עורך דין היא לא משהו מובן מאליו עבור גברים או נשים שעברו הטרדה מינית בצבא. דווקא בגלל שמדובר על הטרדה מינית שמתקיימת במערכת היררכית נוקשה, רבים ורבות מאיתנו חוששים להתלונן. עם זאת, כאן בדיוק אמור להיכנס לתמונה עורך דין מקצועי שמכיר את התחום ומנוסה בו. אם פונים אל עורך דין כזה, שומעים ממנו ישירות על מקרים דומים ומרגישים שאנחנו לא לבד.

 

מתי אפשר להגיש תביעה?

מבחינה טכנית, הדבר הנוסף שעושים על רקע הטרדה מינית בצבא כולל בדיקת היתכנות להגשת תביעה. את התביעה ניתן להגיש ישירות אל נציגים של משרד הביטחון או הבסיס הצבאי שבו משרתים, אבל גם במישור האזרחי. כמו כן, התייעצות עם עורך דין יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר מה היתרונות והחסרונות של כל מהלך ובאיזה אופן הוא ישרת את האינטרסים שלנו על הצד הטוב ביותר.

 

כמה יעלה לנו להגיש תביעה?

בעיה נוספת ולא פחות חשובה עם הטרדה מינית בצבא קשורה להיבט הכלכלי. למרות שתביעה בגין הטרדה מינית בצבא חשובה מאוד ואף מדובר על חובה מוסרית, המון חיילים וחיילות חוששים משכר הטרחה לעורך הדין. בהקשר הזה, החדשות הטובות הן שניתן להתייעץ עם עורך דין ורק אז לקבל החלטה לגבי המשך הטיפול במקרה.

 

לא מתפשרים על הטרדה מינית בצבא!

מכל האמור לעיל אפשר להבין את החשיבות של התמודדות עם הטרדה מינית בצבא. אין סיבה להסכים לחיות בתחושה של הטרדה וצריך לפעול כדי להפסיק את התופעה.

עורך דין להטרדה מינית

תוכן עניינים
מצאתם את הכתבה שימושית?
שתפו בקליק!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו