ספארי צלילה בסיני – כל מה שצריך לדעת

סיני ידועה כאתר צלילה בין היפים בעולם. צלילה בסיני היא שילוב של ראות מאוד טובה ברוב ימי השנה, טמפרטורה קבועה של המים והמבנה המיוחד של הריפים מושך אליו צוללנים מכל העולם.

 

אז מה ההבדל בעצם בין צלילה לבין ספארי צלילה?

ספארי צלילה הוא מסע על סירה בין כמה ימים שכל מטרתו היא צלילה. תוכלו ליהנות מ-2 -3 צלילות ביום וצלילת לילה. הסירות ייקחו את הצוללנים בין אתרי צלילה שונים שם ירדו הצוללנים בקבוצות קטנות עם מדריכים מנוסים אשר מכירים היטב את אתרי הצלילה. בין לבין הצלילות תוכלו ליהנות ממגורים על הסירה, שחייה ושנירקולים (מה שמתאים גם למי שאינו צולל ורוצה להצטרף לחוויה). האוכל במשך ימים אלו כלול במחיר ספארי הצלילה. כל הארוחות נעשות לאחר הצלילה. ציוד הצלילה נמצא על הסירה וכלול אף הוא במחיר, אך אם יש לכם ציוד משלכם תמיד תוכלו להביא אותו.

 

למי מתאים ספארי צלילה בסיני?

לצוללנים עם הכשרה (לאחר קורס) עם ניסיון של 30 צלילה לפחות.

 

מה חשוב לדעת לפני שיוצאים לספארי צלילה בסיני?

  1. חובה לעשות ביטוח צלילה לפני היציאה לספארי צלילה. תוכלו לעשות זאת דרך התאגדות הצוללנים בישראל, דרך חברות פרטיות או דרך חברות מצריות.
    2. בשביל חלק מאתרי הצלילה תצטרכו להנפיק מראש ויזה למצרים (אשר שונה מהוויזה לסיני שאתם מקבלים במעבר מסוף טאבה). חשוב לבדוק בעת הזמנת הספארי מהם אתרי הצלילה אליהם אתם נוסעים והאם הם מצריכים את הויזה למצרים.
    3. אם לא צללתם בחצי השנה האחרונה, מומלץ לעשות צלילת ריענון לפני.
    4. ישנן חברות ישראליות המוציאות טיולי ספארי צלילה בסיני והרשמה אליהן תחסוך לכם הרבה מהסידורים והארגונים, אך תוכלו לבחור גם בחברות מקומיות שבדרך כלל יציעו מחירים נוחים יותר.

 

לאן תשוטו בספארי צלילה בסיני?

ישנן אופציות רבות של ספארי צלילה מכיוון שיש כל כך הרבה אתרי צלילה בסיני. כל החברות יציעו לכם ספארי צלילה אשר יתחיל בדרום סיני, לעיתים מדהב ולעיתים משארם א-שייח. האתרים הנפוצים ביותר שיציעו חברות ספארי הצלילה הינם הבלו הול בדהב, הפעמונים וראס אבוגלום (מעט צפונית לדהב), האי טיראן ומיצריו (מול שארם א-שייח), הפארק הלאומי ראס מוחמד, איי האחים, Elphinstone reef ו-Daedalus reef. ישנם עוד אתרים רבים נוספים באזורים הללו ותוכלו לבחור את המעניינים ביותר עבורכם.

 

מה מצפה לכם מתחת למים?

הריפים הססגוניים של סיני הם מקום המחייה של דגים ממינים רבים, דולפינים, כרישים, צבי ים, מנטות, ואם ממש יתמזל מזלכם אולי גם תזכו לראות כריש לוויתן או לוויתנים קטנים אשר מגיעים לעיתים לאזור (במיוחד לאזורים הדרומיים לשארם א-שייח). בנוסף תוכלו ליהנות גם מצלילה בספינות טרופות.

 

חשוב לזכור כשיוצאים לספארי צלילה בסיני:

  1. לא לגעת, לא לקחת. להשאיר את הטבע כמו שהוא. אנו אורחים במקום מגוריהם של הדגים ויש להתייחס לכך בכבוד. כל נגיעה בריף עלולה לגרום למותו, לכן חשוב לשמור על מרחק בטוח.
    2. לא לזרוק זבל מהסירה לים. גם אם זה זבל אורגני, השתמשו בפחים המיועדים לכך בסירות.
    3. היו קשובים למדריכים שלכם.

 

צוללנים

תוכן עניינים
מצאתם את הכתבה שימושית?
שתפו בקליק!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו