כיצד מקבלים פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה נשמע כמו עניין בלתי מושג, שכן כולם משלמים אותו על הכנסותיהם כאשר הן עוברות את מדרגת המס הראשונה. עם זאת, ישנם מצבים מסוימים אשר מזכים בפטור ממס הכנסה, שעשויים לזקוף לכם אפילו החזרי מס רטרואקטיביים. האם אתם זכאים וכיצד מקבלים את הפטור המיוחל?

 

מהו פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה אשר ממנו נהנים הזכאים לו עליהם נעמוד להלן, הינו פטור מתשלום מס הכנסה עד לגובה הכנסה מסוים, הן על הכנסה מיגיעה אישית (עבודה) והן על הכנסה שאינה מיגיעה אישית (הכנסה פסיבית לדוגמה הכנסה משכירות בנכס). כך לדוגמא, על הכנסה מיגיעה אישית, תקרת הפטור עומדת על 628,800 ₪ למי שנקבעה להם נכות של שנה או יותר.

 

הזכאים לפטור

מי פטור ממס הכנסה? הפטור משתלם למי שסובלים בעיה רפואית או נפצעו בתאונה וזכאים לאחוזי נכות רפואית העומדים על 90% ומעלה. הנכות הרפואית הקובעת לעניין הפטור היא הנכות המשוקללת, משמע במידה ואתם סובלים מכמה נכויות בגין פגיעות שונות, אין לסכום אותן אלא לשקלל אותן.

לבדיקה האם הנכות הרפואית המשוקללת שלכם עולה על 90% הכנסו למחשבון הייעודי באתר המוסד לביטוח לאומי. גם במידה ומצאתם שאחוזי הנכות הרפואית המשוקללת שלכם לא מגיעה ל-90%, ניתן לבקש מרשות המיסים לבוא בפני ועדה רפואית של מס הכנסה אשר מסוגלת לקבוע כי אתם זכאים לפטור, למרות שלא עמדתם בתנאים הראשוניים באופן מובהק.

 

הליך הבקשה

ניתן לפנות לחברה מקצועית פרטית אשר תעזור לכם לבדוק האם אתם זכאים ובמידה וכן תסייע לכם בהגשת הטפסים ובצליחת הדרך לפטור.

לחילופין, ניתן להגיש את הבקשה בעצמכם. יש למלא טופס ייעודי ולצרף אליו את כל המסמכים הנדרשים המצוינים על הטופס כגון תלוש שכר אחרון מכל מעסיק וכדומה. לאחר מכן, ניתן להגיש את הבקשה באמצעות אתר רשות המיסים או לגשת פיזית ולהגיש אותה במשרדי פקיד השומה הקרוב למקום מגורכם.

כמו כן, ניתן להגיש בקשה להחזר רטרואקטיביים בגין מס ששולם ביתר, במידה והייתה זכאות לפטור בעבר שלא מומשה. גם את הבקשה להחזר אפשר לבצע דרך חברה חיצונית ובסיוע שלה, או עצמאית באמצעות מילוי טופס והגשתו באופן מקוון או בלשכת פקיד השומה, בדומה לבקשה לעדכון נכות רפואית לפטור ממס הכנסה.

 

סיכום

כדאי לבדוק במהרה האם אתם זכאים לפטור או האם הייתם זכאים לו בעבר ולא נהניתם ממנו בפועל. במידה והפטור מגיע לכם, נצלו אותו פן יגבו מכם סכומים גדולים של מס שלא לצורך. במידה ואתם לא מעוניינים להתעסק עם הבירוקרטיה ולמלא את הטפסים, אלא להשאיר את העבודה הזו לאנשי מקצוע לעשות זאת, ישנן מגוון חברות אשר מציעות את השירות הזה. בין אם בחרתם לברר בעצמכם או להיעזר בגורם אחר, אל תוותרו על בירור זכאות!

מחשבון

 

תוכן עניינים
מצאתם את הכתבה שימושית?
שתפו בקליק!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו